Allmän information 

Juridisk Firmanamn: Mica Nord ApS
Organisationsform: Aktiebolag
CVRnr: 32788475

Full adress: 
Kirkegade 1A, 9460 Brovst.
E-post: [email protected]
Etableringsår: Mica Nord ApS etablerat år: 2010. Dingadget.se lancerat: 2020

Priser


Hos dingadget.se förbehåller vi oss rätten vid eventuella fel i våra angivna priser, men också att ändra priser utan föregående samtycke.
Vi reserverar oss för eventuella slutsålda varor. Förbehållet tas också vid fel i kupong koder. 

Betalsätt

Dingadet.se mottager följande betalningssätt:

    VISA, VISA Electron
    Mastercard
    Klarna - Dela upp. https://www.klarna.com/se/villkor/ 
    Klarna - Få först. Betala sen. (29 SEK) https://www.klarna.com/se/villkor/


Pengarna dras först från ditt konto när det skickas från vårt lager. Alla priser är i Svenska kronor (SEK) och alltid inkl. Moms men exklusive. porto.
Förbehåll tas också vid prisfel samt slutsålda och utgående varor. 

Leveransvillkor

Samtliga beställningar som läggs på en vardag innan kl. 15.00, blir skickade samma dag.

Dingadet.se levererar med GLS, Frakten kostar 29 kr utan omdelning och 49 kr med omdelning. Vid köp på över 499 kr erbjuder vi gratis frakt. Detta gäller endast till en paket shop, önskar man att få en hem leverans vill det tillkomma en extra avgift på 49 kr.

Väljer man flexleverans, är det på kundens egna ansvar. Bemärk att flexleverans är att man som kund ger tillåtelse till att GLS kan lämna paketet utanför din dörr eller hos din närmaste granne. DinGadget tager inte ansvaret på sig i tillfälle paketet skulle bli inlämnat till en fel person.

Kunden har som ansvar att kontakta GLS och kräva om att få veta till vem paketet har blivit utlämnat till. I tillfälle GLS inte kan svara på det så bedes man göra en polis anmälning av paketet, eftersom i en situation som detta, bektraktas det som tjuveri.


Är ditt paket försentat?

Så bedes du omedelbart kontakt DB Schenker, ange ditt spårningsnummer så vill de kunna vägleda dig närmare. DB Schenker är en leveransmetod som samarbetar med GLS.

För att undgå långa leveranser är det viktigt att du som kund upplyser korrekta upplysningar. Dubbel tjecka gärna, en gång extra än för lite, innan du genomför beställningen. Det är speciellt viktigt att du anger rätt email eftersom det är via den vi skickar order bekräftelsen men också spårningsnummer på ditt paket. 


Har du inte mottagit din order bekräftelse?

I tillfälle du inte har mottagit en bekräftelse på ditt köp från oss, så är det oftast för att du har antingen angivit felaktig e-mail eller så har det hamnat i din spam filter.

Skulle du inte ha mottagit en bekräftelse från oss i loppet av max 2 dagar så kontakta oss direkt på [email protected]


Paket som inte blir avhämtat!

Vänligen observera att ditt paket finns kvar hos GLS i 7 dagar ( nya villkor från 1 jan 2021) Skulle du inte hinna att hämta ut ditt paket under den tid, skickas paketet automatisk i retur till oss.

Vid paket som INTE är avhämtade, bär kunden själv ansvaret över att kontakta DinGadget, vid en refundering.

Refundering innebär att det tillkommer en retur avgift på 89 SEK, som avdrages direkt från det redan betalta belopp.

Observera att retur frakten tillkommer också även om kunden inte vill mottaga paketet eller i tillfälle man skulle ångra sitt köp, när paketet redan är skickat ut. 

Reklamationsrätt


Skulle det uppstå ett fel vid en av de produkter du mottager så hjälper vi dig självklart med det. Du har alltid 2 års reklamationsrätt vid fel i material och/ eller fabriks tillverkning. För att vi ska kunna hantera ditt ärende så smidigt som möjligt, så skall vi ha bilder en beskrivning på den defekta varan.

Du kan få din vara reparerad, bytt, få pengarna i retur eller få priset nedsatt, afhänger av den konkreta situation.

Reklamationen gäller inte vid skador eller fel som hanteras av själva kunden. Du skall reklamera i "rimlig tid" så fort du har upptäckt problemet. Dingadget.se vill däcka returneringsomkostningar i en rimlig omfattning. 

Vid reklamation ska vi alltid ha bilder eventuell video på den deffekta varan kunden beskriver.


Vid returnering, reklamationer och ångerköp skickas till: 


Mica Nord Aps
Kirkegade 1A
9460 Brovst


Sändningen tas inte emot per.post efterkott!

Refusion


Vid återbetalning återbetalas dina pengar till det betalkort/ faktura som användes vid köpet.

Ångerrätt


Vi ger 28 dagars full returrätt på varor som köps via vår webbshop.

Perioden räknas från den dag:

- När du tar emot beställningen.
- Får hem den sista beställning, gäller vid leverans av fler varor bestående av      flera delar.

Returkostnaden står kunden själv för.
Du skall inom 99 dagar från att du har mottagit din beställning, meddela att du vill ångra ditt köp.

Meddelandet skall ges per. mejl till [email protected] I meddelandet skal du göra klart för oss, att du vill utnyttja din ångerrätt. Detta gäller också för inte avhämtade paket

Observera att du inte kan ångra ditt köp, genom att vägra att ta emot varan utan att du ger ett tydligt meddelande genom att kontakta DinGadget.se. 

När ångerrätt inte gäller

Följande varor ingår inte i ångerrätten:

-  Förslutna varor som av hälskoskydd eller hygienska skäl inte är lämpliga för retur, där förseglingen bryts efter leverans.
-  Varor där plomberingen är bruten.
-  Paket som inte blir avhämtade.

Retur

Du skall skicka din order i retur utan onödiga dröjsmål och senast 99 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Önskar du att skicka ditt paket i retur skall du kontakta vår kundservice på [email protected], med en motivering av varför du önskar att returnera varan.

Vi erbjuder en billig returseddel, där spårning och försäkring är inräknat i priset. Returfrakten kostar 89:- och vill bli skickad till samma mail som du har angivit.

Returen bärs av kunden, där kunden har själv ansvar över att varan är skickad i korrekt förpackning.

Du skall bifoga en kopia av orderbekräftelsen. För att få en snabbare expedition, rekommenderar vi att du också fyller i och bifogar våran ångerrätsformulär.

Observera! Att du har ansvar för varan, från varans leverans tidspunkt och intill vi har mottagit din retur.

Vi accepterar inte paket som skickas med post efterskott. Observera att paketet skall skickas i retur till vår adress och INTE till en paketbox. 


Varans skick vid retur & värdeminskning

Du ansvarar endast vid försämring av varans värde, vilket beror på annan hantering än vad det är nödvändigt för att fastslå varans art, egenskap och hur det fungerar.

Du ansvarar för en värdeminskning av varan om den har hanterats på ett annat sätt än vad som är nödvändigt för att fastslå varans sort, egenskaper och hur den fungerar. Eller med andra ord-du kan prova varan på samma sätt som om du provade den i en butik.

Om varan har hanterats och provats på ett annat sätt än vad som är angett ovan betraktar vi varan som använd vilket betyder att du vid en ångerrätt bara kan få en del eller ingenting tillbaka av köpesumman, beroende på varans värdeminskning. Vid en värdeminskning utgår man från värdet av en vara vid försäljning av en använd vara.

Vid retur vid ångerrätten skall varan returneras i originalförpackning. Om originalförpackningen saknas leder detta vanligtvis till en försämring av försäljningsvärdet och DinGadget kan då debitera kunden för denna värdeminskning. I värsta fall kan avsaknaden av originalförpackning leda till att köpet ej kan hävas.

För att vara berättigad till att få tillbaka hela köpesumman skall du därför testa varan utan faktiskt att använda den. 

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat in till oss. Vänligen observera att detta gäller inte vid en beställning som redan är skickat ut till kunden.

Utan här vill det tillkomma en retur frakt på 89 SEK- detta gäller endast när kunden själv väljer att använda sig ut av den retur label DinGadget.se skickar ut till kunden. Retur frakten blir så avdraget av det redan betalta belopp som kunden redan har gjort. Är varan deffekt så tillkommer inte en retur avgift, men här skall kunden kunna skicka en video, eller ett foto på det problem de beskriver. På det viset kan vi också få behandlat ärendet mycket snabbare utan att det ska behöva skickas fram och tillbaka.

I tillfälle av en nedskrivning, som du ansvarar för, kommer detta köpsbelopp att dras av. 

När du använder dig av ångerrätten återbetalas alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader på grund av ditt val av annan leveransform än den billigaste standardleveransen som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och inom 99 dagar från det datum, där vi har underrättats om ditt beslut att använda ångerrätten.

Återbetalningen görs med samma betalningsmetod som du använde vid din ursprungliga transaktion.

Vi har rätt att hålla tillbaka på återbetalningen intill vi har mottagit din retur vara, med mindre du kan framlägga en dokumentation (t.ex. kvitto på leverans från postnord) att du har returnerat den. 

1. Vilka upplysningar sparas?

För att du ska kunna ingå ett avtal med oss behöver vi följande information:

Namn
Adress
Telefonnummer
E-post

Vi registrerar dina personuppgifter i syfte för att kunna leverera varan till dig. Du godkänner, genom att skicka ovanstående information, att vi kan kontakta dig via mail eller sms med information om din beställning.

När personuppgifter samlas in via vår webbplats säkerställer vi att det alltid görs genom att ge ditt uttryckliga samtycke, så att du får information om exakt vilken informaiton som samlas in och varför. 

Alla uppgifter behandlas i enlighed med person-uppgiftslagen. 

2.      Personuppgifter

Personupplysningarna registreras hos DinGadget (Mica Nord Aps) och lagras i 5 år, gäller från utgången av budgetår som ärendet har genomförts i, varefter informationen raderas.

Informationen lagras säkert och konfidentiellt på en data med begränsad åtkomst i kontrollerande faciliteter. Säkerhetskontrollen revideras kontinuerligt för att man alltid ska kunna hantera användarinformation korrekt och i enlighet med dina rättigheter som användare.


Man kan aldrig helt 100% garantera för dataoverförimgar via internet. Det kan finnas en risiko för att andra omotiverat tvingar åtkomst till information när data lagras elektroniskt - vara efter du själv lämnar dina person upplysningar på eget ansvar.

Den snabba internet utvecklingen innebär att förändringar i vår hantering av personuppgifter kan bli nödvändiga, och därför vi förbehåller oss rätten att uppdatera/ ändra dessa riktlinjer för hantering av personuppgifter. Om detta blir aktuellt rättas datumet för "senast uppdaterad" längst ner på sidan. Vid omfattande förändringar ges ett synligt meddelande på webbplatsen.  

Vi sparar och överför inte på krypterad kundinformation. 

3.      Vem har tillgång?

Direktören och Mica Nord ApS har tillgång till de upplysningar, som registreras om dig.

Den data ansvarliga på dingadget.se är Max Johansen, Direktör.

4.      Tredjepart

Information som lämnas till Dingadgdet.se vidarebefordas inte eller säljes på på något sätt till tredje part, såvida detta sker i förbindelse med en omstruktuering av helt eller delvis salg av firman.

Eventuella avslöjande i en sådan situation kommer att ske i enlighed med den gällande person datalagen som gäller i området vid varje given tidspunkt.


Vi registerar ingen person känslig information! 

5.      Trustpilot

Var uppmärksam på följande:
Om webbplatsen avnänder en granskningssida anses detta som överföring av information till trejde part.

Detta SKALL anges här, med en indikation på VEM informationen avslöjas till. 

6.      Invändning & insikt

Som registrerad hos Mica Nord ApS har du alltid rätt till att göra en invändning mot registreringarna. Du har också rätt att få insikt i vilken information som registreras om dig.

Om uppgifterna är felaktiga eller vilseledande har du rätt till att kräva att de rättas, raderas eller blockeras. Dessa rättigheter har du rätt till enligt personuppgiftslagen. Förfrågningar i samband med detta måste riktas till Mica Nord ApS via e-post [email protected]

7.      Klaga

Om du vill klaga på ditt köp, ska du hänvända dig [email protected]

Du har möjlighet att klaga på behandlingen av data och information angående dig. Klagan lämnas vidare till det danska dataskyddsmyndigheten, enligt Persondatalagens §58, stk.1.

8.      Tvister

Alla tvister mellan företaget och kunden avgörs enligt dansk lag. 

9.      ODR

Pr. 15. februari 2016 kommer europeiska företag och konsumenter att ha en ny digital plattform ODR. ODR vill göra konsumenternas klagomål, varor och tjänster lättare hanterbart. ODR står för Online Dispute Resolution (online-klagolösning).

För konsumenterna innebär detta att de kan klaga direkt till det europeiska företag där shoppingen ägde rum. Syftet med ODR-plattformen är att knyta ihop många överklande organ. Konsument och företag kan ha en direkt kontakt med varandra.

Till exempel kan en dansk konsument skriva sitt klagomål på danska direkt till t.ex. ett italienskt företag som handlar om detta. Klagomålet översätts automatiskt av EU:s egna översättningsprogramvara till italienska och företaget tar därför emot klagomålet på sitt egna modersmål. 

EU’s OnlineDisputeResolution:
Om det är något fel på din beställning eller om den inte lever upp till dina förväntningar, vänligast kontakta oss så att vi tillsammans kan hitta en tillfredsställande lösning.

Enligt lag måste vi hänvisa till följande länk - i tillfälle du inte önskar att prata med oss först:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Cookies

En cookie är en liten datafil som placeras på din dators hårddisk för att man ska kunna känna igen den. Det är inte ett program och inte inte läsa eller skada din data information på din dator. 

Endast webbplatsen som har placerat den så kallade cookie på din hårddisk kan återigen läsa innehållet i cookien. Cookies får inte innehålla virus eller liknande som kan skada din dator. 

Du kan läsa mera om Cookies på www.cookiecentral.com

På dingadget.se används cookies endast i syfte i att optimera webbplatsens funktionalitet, så att du du som kund får en bättre upplevelse. En teknisk funktionalitet som kommer ihåg dina inställningar. 

Cookies kan tas bort/blockeras http://minecookies.org/cookiehandtering

 

arrow_upward