Generella upplysningar |
Juridisk Firmanamn Mica Nord ApS Organisationsform Aktiebolag CVRnr 32788475 Adress Kirkegade 3, 9460 Brovst. info@dingadget.se Etableringsår Mica Nord ApS etableret år: 2010. Dingadget.dk lancerat: 2017
|
Priser och Prisgaranti |
Alla priser på hemsidan inkluderar skatt och moms.
Alla våra produkt beskrivningar är så korrekta som möjligt, med information som vi får direkt från distributören eller tillverkaren. Hos DinGadget.se strävar vi efter att ge de bästa priserna på alla produkter du hittar här hos oss. För att ge en korrekt jämförelse skalla priset vi matchar uppfylla dessa enkla krav innan du kontkatar vår kundstjänst:
Skulle du mot förmodan hitta en produkt i lager till ett lägre pris i en svensk butik, så matchar vi produkten för dig. |
Betalning |
Betalning kan ske med Klarna Faktura, Klarna Konto, VISA eller Mastercard. All betalning sker i svensk valuta inkl moms. Om du har frågor kring din klarna faktura eller klarna konto så skall du hänvända dig direkt till klarna. Betalningen blir först avdraget från ditt konto när varan är skickad. Det tages reservation för eventuella prisfel och utsålda/ utgående varor. |
Levering |
Dingadet.se strävar efter att skicka din beställning innan kl 15, samma vardag som beställningen modtages med GLS. Leveranstider kan variera på vart i landet man bor. Normal leveranstid är ca 1-3 vardagar från att produkten skickas men kan ta längre tid vid omständigheter utanför vår kontroll stör posttjänsterna. För försvunna eller försenade produkter behöver vi vänta 14 dagar innan vi kan spåra, ersätta eller återbetala för det försvunna paket. Våra leveranser sker normalt måndag-fredag. Vid vissa perioder där det är stora ordervolymer kan medföra att beställningar försenas lite men de skickas i så fall så snart som möjligt. Alla våra paket blir skickade till ett uthämtningsställe. Här är kunden ansvarlig för att hämta ut produkten inom rimlig tid. Paketen hämtas upp personligen av mottagaren och kräver normalt någon form av legitimation. |
Reklamationsrätt |
Det gives 2 års reklamationsrätt med hänvisning till köpslagen. Våran reklamationsrätt gäller för fel i material och eller fabriksfel. Du kan få varan reparerat, bytt, pengar i retur eller avslag i priset, avhängande av den konkreta situation. Reklamationen gäller inte fel eller skador ælder ikke fejl eller skader som har begåtts av fel hantering av produkten/ tjänsten. Du skall reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet. Dingadet.se vill däcka retur omkostningarna i ett rimligt omfang. Vid returnering, reklamation och användning av ångerrätt skickas paketet till: Mica Nord ApS Kirkegade 3 9460 Brovst Försändelser accepteras inte per post förskott.
|
Refusion |
Vid återbetalning vill pengarna tillbaka betalas till samma betalkort som användes vid köpet. |
Ångerrätt |
Det gives 28 dagars full returrätt på varor köpt i våran webshop. Perioden räknas från den dag; - Du har mottagit din beställning. - Får den sista varan i fysisk tillstånd, när det gäller flera olika varor, som är beställda i orden men levereras enkeltvis eller i flera omgångar. - Den första varan i fysisk tillstånd, när det handlar om regelmässig leverering av varor över en bestämd period. Returneringsomkostningar skall du själv stå för. Har man ångrat sitt köp så står kunden själv för returen. Du skall inom 28 dagar räknat från mottaningen ge besked om du önskar att ångra ditt köp. Meddelelsen skall gives per mejl på info@dingadget.se. I beskedet skall du göra oss tydligt uppmärksammad på att du önskar använda dig av ångerrätten. Detta gäller också för inte avhämtade paket hos postbudet. Du kan inte ångra ditt köp genom att näkta att mottaga din vara utan att ge ett tydligt besked. |
Varor som inte ingår i ångerrätt |
Följande varor ingår inte i ångerrätten: - Forseglade varor, som av sundhet och hygiensmässiga orsaker inte är ägnat till att bli returnerat och där förseglingen är bruten efter leverering. - Varor som på grund av sin natur är oupplösligt blandade ihop med andra vid leverans. - Varor där plomberingen är bruten. |
Returnering |
Du skall skicka din retur utan onödig försening och senast 28 dagar efter att du har använt dig utav ångerrätten. Du skall själv avhålla de direkta utgifter i förbindelse med returnering. Vid returnering är du själv ansvarlig för att paketet är packat in ordentligt. Du skall bifoga en kopia av ditt köp. På det viset går expeditionen mycket snabbare. Du bär själv risikon över att varan kommer fram från det inlämning intll vi har mottagit den i retur. Väljer du att näkta mottagningen av din beställning, eller inte får den avhämtat till tiden hos postbudet, vill det avdrages automatiskt 89 kr från det betalta belopp kunden redan har gjort. Beloppet däcker leverans från Sverige till Danmark och blir avdraget först efter vi har mottagit retur paketet. Vi mottager inte packet skickat per efterkrav. Vår lager adress är: DinGadget
|
Varans tillsånd vid returnering |
Eventuella skador på produkter som upptäcks vid leverans måste meddelas säljaren, DinGadget.se, så snart som möjligt. Skadar som meddelas efter 14 dagar från att produkten levereras kommer anses som att ha uppkommit på grund av misskötsel av säljaren eller under leveransen. Undantag från detta avgörs från fall till mellan kundtjänsten och köparen. Om varan har prövats utöver, det som beskrivs ovan betraktast det som använt. Vilket innebär att om du ångrar köpet så får du bara en del eller inget av köpsumman i retur, beroende på varans kommersiella värdi vid mottagande av returen. För att få hela köpsumman i retur, måste du testa produkten utan att faktiskt använda den.
|
Återbetalning |
Ångrar du ditt köp, får du naturligtvis det belopp du har betalat till oss i retur. I tillfälle av en värdiminskning som du ansvarar för, blir beloppet avdraget av köpet i form av en köpsskillnad. Vid utövandet av ånterrätten, återbetalas alla omkostningar, härunder leveransomkostningar (undtaget extra omkostningar i form av en annan leveransmetod än den billigaste form för standard leverering, vilket vi erbjuder. Ångerrätten skall med andra ord inte vara längre än 28 dagar, från den dag du har mottagit din produkt. Återbetalningen genomförs med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktion. DinGadget.se förnehåller sig rätten att hålla inne på återbetalningen tills vi har mottagit varan i retur, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.
|
1. Upplysningar |
För at ingå en aftal med oss, behöver vi följande upplysningar: Namn Adress Telefonnummer E-mail adresse Vi företar registreringar av dina person upplysningar med det föremål att kunna leverera varan till dig. Du accepterar genom att lämna in ovanstående information så att vi kan kontakta dig via email eller mobil med information angående din beställning. När personupplysningarna insamlas in i vår webb plats, säkrar vi att det alltid sker genom att ge ditt samtycke, så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför. Alla uppgifter behandlas enligt person data lagen. |
2. Uppbevaring |
Personuppplysningarna registreres hos DinGadget (Mica Nord ApS) och uppbevaras i 5 år, räknat från utgången av det aktuella räkenskapsåret då transaktionen genomförs, varefter uppgifterna raderas. Upplysningarna sparas iht. Bokföringslagen § 10. Upplysningarna sparas säkert och konfidentiellt på data med begränsad åtkomst i kontrollerade lokaler. Säkerhetskontrollen ses över regelbundet för att alltid kunna hantera användarinformation på rätt sätt och i enlighet med dina rättigheter som användare. 100% säkerhet för data överföringar via internet kan aldrig garanteras. Det kan finnas risk för andra omotiverat får tillgång till information när uppgifter skickas och lagras elektroniskt - än av grundernatill att du därför lämnar dina person uppgifter på eget ansvar. Den snabba utvecklingen av internet gör att förändringar i vår hantering av personuppgifter kan bli nödvändiga och därför förbehåller vi oss rätter att uppdatera/ändra dessa riktlinjer för hantering av person uppgifter. Om detta blir aktuellt kommer datumet för "senast uppdaterat" längst ner på sidan att korrigeras. Vid omfattande förändringar ges en synlig avisering på hemsidan. Vi uppbevarar inte krypterande kundupplysningar. |
3. Vem har tillgång |
Direktören och Mica Nord ApS har tillgång till de upplysningar, som är registrerat på dig. Den data ansvarlige på Dingadget.se er (Max Johansen, Direktör).
|
4. Tredjepart |
Information som lämnas till DinGadget.se vidare befodras eller säljs inte på något sätt till tredje part, såvida detta inte sker i samband med en omstruktuering eller en hel eller partiell försäljning av företaget. Vi registrerar ingen personkänslig information.
|
5. Recension webbplats |
Var uppmärksam på följande: Om webbplatsen använder en recensionssajt anses detta som att information vidarebefodras till tredje part. Detta MÅSTE avslöjas här och en indikation på VEM informationen VIDAREFÖRS TILL.
|
6. Invändning & insikt |
Som registreret hos Mica Nord ApS har du alltid rätt till att göra insikt mot registreringen. Som kund har du rätt till att se vilka upplysningar det är registrerat om/på dig. Skulle datan vara felaktig har du rätt till att kräva dessa Tillige har du ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om/på dig. Såfremt data er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Disse rettigheder har du iflg. Persondatalagen. Hänvändelse i förbindelse skall härmed rättas till Mica Nord ApS via e-mail info@dingadget.se
|
7. Klaga |
Om du vill klaga över ditt köp skall du rätta hänvändelserna till info@dingadget.se Du har möjlighet till att klara över behandlingen av upplysningar och data vedr. Dig. Klagen ingives till Datatilsynet, jf. Persondatalagens $58, stk.1.
|
8. Tvist |
Varje tvist mellan firma och kunden avgörs under dansk lovgivning. Vid eventuella klagomål kan du kontakt konsumentverket. https://www.konsumentverket.se/
|
9. ODR |
Den 15. februar 2016 får europeiska företag och konsumenter en ny digital plattform ODR. ODR ska göra konsumentklagomål på varor och tjänster inom EU lättare att hantera. ODR står för Online Dispute Resolution (online-lösning av klagomål). För konsumenterna innebär det att de kan klaga direkt till det europeiska företag där transaktionen ägde rum. Syftet med ODR plattformen är att knyta samman många överklagandeinstanser. Konsument och göretag kan vara i drekt kontakt med varandra. Exempelvis kan en svensk konsument skriva sitt klagomål på svenska direkt till t.ex. ett italienskt företag som har handlats med. Klagomålet är maskinöversatt av EU:s egna översättningsprogram till italienska och företaget får därmed klagomålet på deras modersmål. EU’s OnlineDisputeResolution: Om det är något fel på din beställning, eller om den inte uppfyller dina förväntningar, vängligen kontakta oss så att vi tillsammans kan hitta en tillfredsställande lösning. Enligt lagen ska vi hänvsa till följande länk - om du inte vill prata med oss förs; http://ec.europa.eu/consumers/odr/
|
Cookies |
En cookie är en liten datafil sm placeras på din egna data hårddisk för att kunna känna igen den. Det är inte ett program och kan inte läsa eller förstöra data på din dator. Läs evt. mer om Cookies på www.cookiecentral.com På Dingadget.se används cookies uteslutande i syfte att optimera webbplatsens funktionalitet, så att din upplevelse som kund kan förbättras. En teknisk funktion som kan komma ihåg dina inställningar. Cookies kan tas bort/blockeras http://minecookies.org/cookiehandtering
|